Víte to?
Jen tak si posedět a bezcílně mluvit je k ničemu. Porada se koná za určitým účelem – je třeba prodiskutovat několik (ideálně 3-10) záležitostí.
:: Kdo je připraven, není znuděn
:: Poradu musí někdo pevně vést
Na strukturu, spád a čas dohlíží člověk pověřený vedením porady. Zahajuje, „vyvolává“ účastníky, upozorňuje na vypršení času, ukončuje. Nemusí to být nutně vedoucí ani stále týž člověk. Naopak, rotující funkce vedoucího porady dá každému zaměstnanci pocit důležitosti (i když by to třeba dotyčný nikdy nepřiznal).
:: Efektivitě sluší jasně dané časy
Stanovte přesně dobu trvání porady a čas přidělte také jejím tématům. Aby se udržela soustředěnost, celková doba by neměla přesáhnout hodinu a na jedno téma bohatě stačí 10-15 minut. Vše nad je již rozmělňování.
:: Porady se nemusí konat pravidelně
Poradu vyhlašujte pouze tehdy, je-li k tomu důvod. Pravidelně by se měly konat jen výroční rekapitulační porady.
:: Neurážejte (se)
Každý nápad je hodnotný (a není tedy pěkné jeho původce zesměšňovat), ale ne každý se právě hodí (a není tedy nutné brát si to osobně).
:: Porada musí mít strukturu
1. Poradu musíte zahájit – „Kolegyně a kolegové, vítám vás na dnešní poradě. Probereme nejdříve plnění dodávek pro export, potom musíme rozhodnout o tom, kdo bude letos na výstavě na stánku a nakonec tady máme nabídku vzdělávacích kurzů.“ Oznámíte tedy, PROČ jste se sešli – CO se bude řešit.
2. Proberte jednotlivé body