PSYCHOLOGIE
psychické poruchy - studium psychologie - obsahy knížek - psychologické testy - online psychologické programy

   

 
 
   

Obsedantně-kompulzivní porucha (OCD)


Obsedantně-kompulzivní porucha (OCD)


Co to je?

Obsedantně-kompulzivní porucha patří k neurotickým, resp. úzkostným poruchám, postihuje asi 2% lidí a vše podstatné je řečeno už v názvu poruchy: obsese jsou vtíravé, úzkost budící myšlenky (jestli nešlápnu cestou na všechny kulaté kanály, stane se neštěstí). Kompulze pak označuje jednání, kterým se obsese utiší (člověk tedy přechází přes všechny kulaté kanály). Podstatné je, že dotyčný si uvědomuje absurdnost svých myšlenek i chování, ale nedokáže se jim bránit. Pokud se pokouší kompulzivní akt oddalovat, úzkost z obsesivní myšlenky v něm narůstá až do neúnosných mezí.

Podobné jevy se někdy vyskytují u schizofrenie, ale je zde důležitý rozdíl – schizofrenik takové myšlenky pokládá za cizí, vložené do jeho hlavy někým jiným, zatímco obsedant je vnímá jako své vlastní. OCD (z angl. obsesive-compulsive disorder) vzniká obvykle plíživě v časném věku (od dětství do zhruba 30 let).

Obsese a kompulze

Typickým obsahem obsesivních myšlenek je řád, morálka, obavy a nebezpečí. Příklad: něco není uklizeno, srovnáno, je v rozporu s morálkou; hrozí nějaké neštěstí, nebe zpečí, infekce, nemoc, něco se má stát. Obsedatntní myšlenky jsou úporné – nelze se jich zbavit, mají silný úzkostný potenciál (budí úzkost), vnucují se a obtěžují. Aby se člověk úzkosti zbavil, provádí různé kompulzivní akty. Kompulze jsou rituální – opakovaně prováděny neměnným způsobem a mají zabránit něčemu nepříjemnému (co je obsahem obsesí). Pokud člověk provede rituál špatně, má potřebu jej celý opakovat. K typickým kompulzím patří aritmomanie (nutkavé počítání), onomatomanie (pátrání po významu slov), opakování slov, mytí rukou nebo určité pohybové kreace. Určité procento lidí s OCD se obejde bez kompulzí a trpí pouze obsesemi - i to nicméně spadá pod obsedantně-kompulzivní poruchu.

Solidní ukázku OCD najdeme ve filmu "Lepší už to nebude" s Jackem Nicholsonem v hlavní roli – jeho přehnaný důraz na hygienu, mytí rukou, nošení vlastních příborů do restaurace, speciální postup při zamykání dveří nebo jeho potřeba řádu a stálosti.

Mysl člověka trpícího obsedantně-kompulzivní poruchou je zaměstnávána obavami a úzkostí. Provádění kompulzí často stojí mnoho času a budí negativní reakce u blízkých lidí. Proto je OCD je velmi nepříjemnou a život narušující poruchou.

Léčba obsedantně-kompulzivní poruchy

Léčba OCD, zejména jejich těžších forem, je dost svízelná. U mírnějších forem se osvědčuje kombinace psychofarmak a psychoterapie. Z léků se volí antidepresiva, anxiolytika nebo neuroleptika. Ojediněle se přistupuje k elektrokonvulzní léčbě (elektrošoky) nebo operačnímu stereotaktickému zákroku. Z psychoterapie je nejlépe osvědčuje kognitivně-behaviorální psychoterapie.
 

TIP:
relaxace ke stažení a vypálení na CD: www.relaxace.psychoweb.cz
online test na OCD: online test psychických poruch BITEPT

Online poradny zde na psychowebu fungovaly déle než 4 roky a za tu dobu jsem zodpověděla skoro 1800 dotazů.

Všechno hezké ale musí jednou skončit:)

Poradny jsou nyní uzavřené (důvod jednoduchý - čas). Ale můžeme se nadále ve virtuálním prostoru potkávat, vypisuji online otevřené dveře.

V zodpovězených otázkách možná najdete i odpověď na to, co trápí Vás - určitě na ně mrkněte!

PhDr. Michaela Peterková





Diskuze k článku Obsedantně-kompulzivní porucha (OCD)


Strana 1 z 22
Zobrazit položek na stránce
Stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... Další Poslední

dotaz

Renata 28.prosinec 2014 22:07:36
Dobrý den,můj přítel zřejmě trpí touhle chorobou a nikdy jsme o tom nemluvili ani nevím jestli už postřehl ,že jsem si toho všimla.Nevím jestli on ví, že je to nemoc.Můžu mu i já sama nějak pomoci svým chováním?Opakovaně si umývá ruce třeba 3x po sobě.Při obouvání si po každé boty znovu vyzuje a pak zas obuje.A má spoustu jiných rituálů.Mám trochu strach aby se to časem nezhoršovalo.Děkuji za odpověď Renata
Reagovat

re. dotaz

Admin PhDr. Michaela Peterková 30.prosinec 2014 21:03:25
Renato,
pomoct určitě můžete: tím, že se seznámíte s OCD, co obnáší, co je možné dosáhnout atd. - výsledkem těchto vědomostí by mělo být pochopení, které je pro tyto lidi zcela zásadní. Jestli jste se ptala spíš na to, jak partnerovi pomoci "léčebně", tam jsou Vaše možnosti spíš malé. Když mrknete do knížky, kterou o OCD napsal Ján Praško, dozvíte se spoustu potřebných informací.
Zhoršovat by se to teoreticky mohlo v souvislosti s nějakým vážnějším stresem, takže by měl Váš partner být co nejvíc v pohodě a být opatrný v plánování nějakých riskantnějších věcí, jako např. hypotéky apod., což je velký zdroj stresu.
Hodně štěstí!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.psychotesty.psyx.cz/texty/psychologie-menu.htm - PPS ke stažení a dobré články z psychologie

www.psychonet.cz - INTELIGENTNÍ testy zdraví a osobnosti

Reagovat

mám ještě šanci na léčbu?

Markéta 12.prosinec 2014 05:36:26
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Všemi těmihle příznaky trpím už 11 měsíců. Netušila jsem že to je nemoc, přečetla jsem si o tom, a vyďěsilo mě pomyšlení že taková budu navždy. 11 měsíců je přece jen dlouhá doba tak se k smrti bojím. Mám silnou vůli a udělám vše abych se toho nějak zbavila. Děkuji.
Reagovat

re. mám ještě šanci na léčbu?

Admin PhDr. Michaela Peterková 16.prosinec 2014 11:12:07
Markéto,
buďte úplně klidná, 11 měsíců nic není - jsou lidé, kteří se k léčbě odhodlají až po mnoha a mnoha letech. Po těch pár měsících se Vaše myšlenky a jednání ještě nestihly až tak pevně zafixovat a šanci na léčebný úspěch máte velikánskou. Pusťte se do toho. Je dobře, že jste identifikovala, co je to za projevy, protože teď víte, co můžete dělat.
Hodně štěstí!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.psychonet.cz - Test duševního zdraví (neurózy, deprese, stres)

www.velka.zlutasova.cz - Online programy PROTI DEPRESI, ÚZKOSTI A MINDRÁKŮM

Reagovat

OCD vnuk

Matějková Dana 5.prosinec 2014 17:16:41
Dobrý den, mému vnukovi je 13let a měří 170cm a váží 45kg, a má utkvělou představu, že bude tlustý. Pomalu po každém jídle, pokud je to možné tak jde cvičit. Jeho váha jde stále dolů. Chodí již tři měsíce k psychložce, ale já jako laik nevidím vůbec žádné výsledky. Dá se to vyléčit nebo alespoň léčit? Děkuji za odpověď. Dana Matějková
Reagovat

re. OCD vnuk

Admin PhDr. Michaela Peterková 10.prosinec 2014 09:08:39
Paní Dano,
jestli jsou to teprve tři měsíce, tak nemusí být zatím výsledky viditelné. Ono dá vždycky největší práci nastartovat tu změnu v myšlení - což bývý svízelné a někdy to trvá velmi dlouho.
Vnuk by měl ale v každém případě chodit k psycholožce nebo psychologovi, který "umí" OCD a/nebo poruchy příjmu potravy; měl by to rozhodně být klinický psycholog, ne poradenský.
Tyhle utkvělé myšlenky, ať už se týkají tloušťky, špíny nebo čehokoli jiného, umí být hodně odolné, takže vydržte - i když je mi jasné, že máte o vnuka obavy.
Hodně štěstí!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.psychonet.cz - Test duševního zdraví (neurózy, deprese, stres)

www.velka.zlutasova.cz - Online programy PROTI DEPRESI, ÚZKOSTI A MINDRÁKŮM

Reagovat

OCD

Andy 2.prosinec 2014 23:35:10
Dobrý den, ráda bych se svěřila se svým problémem. Začnu od začátku projevu. Pamatuji se, že jako malá jsem odříkávala před spaním vymyšlené modlitby, které trvaly hrozně dlouho. Musely být řečeny ale naprosto přesně, jinak by se stalo něco rodině. Hrozně se mi nechtělo tohle dělat, ale musela jsem, nutno dodat, že úzkost se tehdy ještě nedostavila, po čase jsem od toho upustila.
Asi v 8. nebo 9. třídě na ZŠ jsem poprvé poznala úzkost, když jsem jela busem do školy, jel se mnou kluk, trochu otrhanec a já jsem, zničeho nic, pocítila hrozný stav. Nemohla jsem se na něj vůbec podívat, jako by to byl ďábel, který mě pořád pronásledoval. Doma jsem plakala. Děs. Jezdil každá den. Už nevím, jak mě to přešlo, nepamatuju se, resp. spíš jsem si vybrala něco jiného. V té době se začalo spekulovat o tom, že zpěvačka Langerová je lesba. Četla jsem o tom v novinách a najednou prásk: Co když jsem taky? Políval mě pot, bílo před očima, neuměla jsem se pořádně nadechnout a zbavit vtíravých myšlenek, které neustupovaly: Co když jsem lesba? Nutně jsem se potřebovala ujišťovat,že nejsem, snažila jsem se představit si něco sexuálního s ženou, což se mi vůbec nelíbilo, ale následně jsem začla nahlodávat i to: Opravdu se mi to nelíbilo? Kde je hranice líbí-nelíbí...furt dokola, Relativizovala jsem úplně všechno. Přechod na gympl vše změnil, myšlenky úplně zmizely a když jsem na to pomyslela, tak se to nevrátilo. Našla jsem si kluka, moc jsem ho milovala. Během vztahu tu byl jeden náběh, ve 4. ročníku, spouštěč byl film Americká krása, už ani nevím proč zrovna ten. Ale nepropuklo to, protože to přebila bolest z rozchodu, kdy jsem i 2 roky po něm byla dost nešťastná. Nicméně nevrátilo se nic, ani vzpomínky na tu dobu. Ve třeťáku na VŠ však kámoška měla psychické problémy, dost hrozné a já si vzpomněla: Ještě že já už tím netrpím. A najednou prásk. Bylo to tu zase a úplně nejhorší stavy v létě, kdy jse nechodila mezi lidi. Na palici. /plně ty hrozné pocity ze základky, co o sobě témař 6-7 let nedaly vědět. Ustálilo se to, dokážu s tím vlastně dobře funfovat, i když už jsem přijala, že to je součást mojeho života, ovšem jen v případě, chodím-li mezi lidi a mám co dělat (trvá to dva roky). Ted jsem delsi dobu doma, stres ze státnic a mám strach že se to vrátí. Ty nejhorsi stavy, nutno dodat, že to mám docela pod kontrolou. Ale ten strach, že to znovu přijde a to neustálé analyzování, jestli jsem fakt na kluky (během dvou let jsem měla ještě jeden vztah, byla jsem zamilovaná, ale trval krátce, nyní jsem zamilovaná do kamaráda, ale i to teď zpochybňuju úvahou: Co je to vůbec láska? Přitom že na něj pořád myslím a že červenám, když se mě na něj někdo zeptá jsou důkazy, že na holky přece nejsem. V životě sem se do žádné ženy nezabouchla a neměla touhy na ni ani šahat. Akorat se na ženský dívám, protože zkoumám, jestli jsem štíhlejší, než já (jako malá jsem byla obézní a komplexy se mě pořád drží). A tak zas uvažuju:Je tohle normální koukat tak často po ženských a hodnotit jejich postavu?

Chtěla bych se zeptat, zda mám, když jsem relativně v klidu, vyhledat psychiatra. Víte, já nechci brát léky, protože, když se zamiluju, nebo kdž něco prožívám, tak bych to chtěla skutečně prožít. Nechci být utlumená. Já si myslím, že mám možná sílu to zvládnout i sama bez léků...možná terapie? Ráda bych ještě zeptala, zda to lze úplně odstranit? I když spokojím si i s "relativním" klidem. Moc děkuju za odpověd a za to že jste to dočetla až sem.
Reagovat

re. OCD

Admin PhDr. Michaela Peterková 5.prosinec 2014 13:00:12
Andy,
mám radost, že máte rozumné požadavky. (To znamená, že nechcete, aby to zmizelo 100% a přes noc.)
Pokud jde o léky, obvykle se používají SSRI antidepresiva a ty netlumí; pokud je mi známo, tak nijak nemění stav zamilovanosti apod.
Nicméně pokud se sebou chcete pracovat, zkuste nejdřív psychoterapii - nejlépe kognitivně-behaviorální terapii, seznam terapeutů je na cskbt.cz; případně knížka Ján Praško - o OCD. Jsou docela šikovné postupy, jak s těmi myšlenkami a komulzemi pracovat a jak tak čtu Váš text, jste chytrá a šikovná a určitě je budete umět aplikovat.
Jestli to jde úplně - u určitého procenta lidí se to povede, u někoho aspoň částečně. V každím případě si dávejte pozor na stres a jak to půjde, tak ho minimalizujte; tyhle poruchy útočí v momentě, kdy je člověk oslabený.
Jestli jste teď v klidu, psychiatra nechte být a pokud máte chuť, něco si o tom přečtěte a naučte se pár technik, které pak, pokud to znova přijde, můžete vyzkoušet.
Hodně štěstí!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.psychonet.cz - INTELIGENTNÍ testy zdraví a osobnosti

www.velka.zlutasova.cz - Online programy PROTI DEPRESI, ÚZKOSTI A MINDRÁKŮM

Reagovat

Je to možné OCD?

andrea 22.listopad 2014 09:29:05
Dobrý den, mám velmi blízku známu, ktorá ma podobné príznaky na OCD. Napr.2 a viac krát robi rozne ukony (prechadzanie cez dvere,odomykanie-zamykanie,rozsvietenie svetla, podávanie niecoho..)alebo vyzaduje opakovanie slov pripadne celych viet viackrát dookola,telefon nezlozi po ukonceni pozdravom ale v strede vety-rozhovoru..nakolko velmi skrýva tuto chorobu, nikdy nevyhladala odbornu pomoc,vedia to o nej iba deti 20,25 a mama. Pracuje v skolstve, no ale ked je na niekolkodnovej navsteve napr.u nas, vobec nevyzaduje nic opakovat, ale akonahle sa napr.nepozeram,vyzaduje od deti nieco zopakovat(napr.prejst cez dvere,zdvihnut sa zo stolicky) je mi to zvlastne,nakolko sa jedna o psychicku poruchu je mozne takto potlacat a ovplyvnovat
kedy a co potrebuje zopakovat? napr.boli sme spolu na dovolenke 2 tyzdne-vobec bez priznakov aj najmensich zeby niecim takym trpela, iba pri jej detoch ma tieto potreby,musia sa riadit iba tym co povie..je mi to tak trosku zvlastne-je rozvedena,zije iba s detmi,a ma strach z toho ze ostane sama..Neviem co si mám o tom mysliet,zasahuje to aj k nam -nakolko jej dcera ma priatela mojho synovca,a vidim co to s nimi robi..
Reagovat

re. Je to možné OCD?

Admin PhDr. Michaela Peterková 24.listopad 2014 14:06:18
Andreo,
ano, ta paní má skutečně nejspíš OCD. Pokud s tím nechce nic dělat, léčit se a pod., je to její volba, nelze nikoho nutit, i když, jak jste si dobře všimla, na chod rodiny má člověk s ocd velký vliv a není to vždy jednoduché.
Přechodné období, kdy se příznaky neobjevují, je normální; zrovna tak se může stát, že v době zvýšeného stresu se příznaky zhorší.
Mějte se hezky!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.psychonet.cz - Test duševního zdraví (neurózy, deprese, stres)

www.velka.zlutasova.cz - Online programy PROTI DEPRESI, ÚZKOSTI A MINDRÁKŮM

Reagovat

psychicke či srdeční problémy?

klára 12.listopad 2014 23:36:42
Dobrý den,tak tu opět píšu. Minulý týden jsem byla na 19ti lete prohlídce,při které mi paní doktorka namerila hraniční krevní tlak (140 na 90) .. Právě pro to mě paní doktorka posílá na interní,kde mi dají za měsíc měřic tlaku domů který mě bude měřit jeden den a noc... Od té doby když si merim tlak třeba u tety tak mám tlak normální ale velmi vysoký tep (100-109) jsem opravdu ve velkém stresu,a když vidím tlakomer,tak se ten strach zvýší, co si o tom myslíte a jak proti tomu bojovat? Děkuju vám. Klára
Reagovat

re. psychicke či srdeční problémy?

Admin PhDr. Michaela Peterková 14.listopad 2014 13:37:05
Kláro, počkejte si na výsledky toho vyšetření. Asi se ukáže, že jste úplně v pořádku a že ten tlak máte od nervů. To je hodně časté.
Jinak je normální, že se o sebe člověk bojí, takže si z toho svého strachu nic nedělejte.
Hlavně, jak jsem už psala dřív - hledejte si pořád nějakou činnost, to je nejlepší terapie.
Držte se a ať to vyšetření dopadne ok!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.test-barev.psyx.cz - Test osobnosti podle barev

www.psychonet.cz - INTELIGENTNÍ testy zdraví a osobnosti

Reagovat

OCD

silvie 7.listopad 2014 22:34:43
Dobrý den,trpím OCD,která se u mě projevuje přehnanou hygienou.Chodím k psychiatrovi i psychologovi už 7 let,zkoušela jsem i pár alternativních metod,ale bez úspěchu.Tak nějak jsem tu svou nemoc přijala a snažím se život brát takový je a zvládat ho i s touhle psychickou poruchou.Poslední měsíc se však začaly obscedantní sklony projevovat u mého 13 leteho syna.Docela mě to vzalo,vím,že je to dědičné a vím,že mu v tomhle nejsem dobrým příkladem,vyčítám si to a mám z toho deprese.Chtěla bych synovi moc pomoct,ale jak,když si nedokážu pomoct ani sama sobě.



Reagovat

re. OCD

Admin PhDr. Michaela Peterková 14.listopad 2014 13:34:32
Silvie,
jasně, že nejste ráda, když vidíte, že Vás syn asi bude mít podobné potíže jako Vy. Víte, co to obnáší, a nechcete, aby tím musel procházet.
Na druhou stranu, Vy taky nemůžete za to, že máte OCD. Moc se mi líbí, když píšete, že jste se s poruchou smířila, v rámci možností ji řešíte a snažíte se s ní žít.
V tomto smyslu můžete pomoct synovi - protože jestli se u něj OCD rozjíždí, bude se mu hodit, když mu budete umět poradit, co pomáhá a co ne atd.
Zkuste postoj, že jsou mnohem horší věci, a jestli to jde, berte to oba s humorem.
Když píšete "pomoct synovi", asi byste mu nejradši uměla tu poruchu vymazat, vyléčit ho z ní; to možná nepůjde, ale podpořit ho, to jako máma a člověk, který ví, co OCD obnáší, zvládnete určitě skvěle.
Držte se a hodně štěstí vám oběma!

Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.test-barev.psyx.cz - Test osobnosti podle barev

www.psychonet.cz - INTELIGENTNÍ testy zdraví a osobnosti

Reagovat

už zase...

Klára 3.listopad 2014 11:16:16
Dobrý den,tak vám tu píšu znovu. Začíná mi klidove období ,kdy přes celé zimní měsíce jsem doma... Jen co jsme se vrátili domů tak na mě "lezou" velmi nepříjemné pocity,nepříjemné myšlenky.. Mám strach z toho jak to bylo minulou zimu a že se to vrátí... Chtěla bych se zeptat jestli se teto neurozy dá definitivně zbavit a jestli je to otázka léků,nebo mé vůle se s tím poprat? Děkuji klára
Reagovat

re. už zase...

Admin PhDr. Michaela Peterková 4.listopad 2014 14:52:10
Kláro,
OCD je do Vás zahryznutá, ale nejvíc je to podle mě otázka přístupu - život není jen OCD, vychutnávejte si každý centimetr a každou chvilku, kdy je to možné. Když na Vás přijdou myšlenky, řekněte si - aha, zase otravujou, ale ony za chvíli zmizí. Kromě léků, vůle a přístupu zvažte psychoterapii, na cskbt.cz jsou kogn-beh. terapeutï, kteří jsou na OCD dobří.
Hodně štěstí!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.psychotesty.psyx.cz - Nejlepší online PSYCHOTESTY: test typů osobnosti, EQ test, test duševních poruch

www.velka.zlutasova.cz - Online programy PROTI DEPRESI, ÚZKOSTI A MINDRÁKŮM

Reagovat

Je to OCD?

Pajka 31.říjen 2014 17:20:57
Dobrý den, mám skoro 8 mi letou dceru, velmi šikovnou a veselou. Po začátku školního roku se jí nevedlo v desetiminutovkách z matematiky a byla z nich trochu ve stresu - tvrdila, že jakmile je ohlášení desetiminutovka, začne být rozklepaná a pak se pod tlakem hůř soustředí. Zhruba ve stejnou dobu začala několikrát denně pokývávat či spíš krátce škubat hlavou. Nikdy se nejednalo o stejný počet pohybu a nebyl ani v žádné stejné situaci. Oslovila jsem telef.pediatra a ten doporučil psychologa. Po první návštěvě psycholog- ne přímo dětský, nicméně s dětmi také pracuje byť staršími- konstatoval, že se nejspíš jedná o OCD a doporučil psychiatra. Dcera cca po dvou týdnech za pomoci učitelky odbourala strach z písemek a hlavou v prakticky témže období přestala pokyvovat, nyní kývne cca jednou týdně. Pri vyučování nekývala nikdy, prý nechtěla, aby ji někdo viděl. Úlevu jí to prý nepřináší ani nekýve dle jejich slov proto, že by jí něco nepříjemného napadlo. Nyní občas naopak koukne očima několikrát ze strany na stranu- opět jen výjimečně, vědomě a opět ne ve stejných počtech či stejných situacích. Prý jí to jen tak napadlo a prý jen tak blbne. Netrpí žádnými nutkáními cokoli řadit či počítat, nekontroluje věci apod. Pouze při delším vzpomínání jsem si uvědomila, že kdysi v cca 5 ti letech po instruktáži ve školce týkající se požáru se cca měsíc občas obávala, zda nemůže hořet i doma a několikrát jsme ji přistihli jak si fouká na ručičky prý proto, že se bojí ohně, ale to byla velmi malá a po vysvětlení jak to s požárem je toho nechala a nikdy se již neopakovalo. Může se opravdu jednat o OCD? Jaké je pak riziko, ze by se mohl stav zhoršovat resp. Jaké jsou pak prognózy? Po pravdě oproti ostatním dětem na ní neshledávám nic extra zvláštního kromě již velmi výjimečného výše popisovaného ( u jejích spolužáků však pozoruji např kouśaní nehtů, cumláni vlasu apod, nemůže se také jednat jen o nějaký zlozvyk?) moc děkuji za názor
Reagovat

re. Je to OCD?

Admin PhDr. Michaela Peterková 4.listopad 2014 14:48:47
Pajko,
Vaši dceru jsem neviděla, takže moji odpověď berte pouze jako odhad na základě Vašeho popisu: podle mě nejde o OCD. Kývání je takový rituál, který některé děti používají ke zbavení se stresu a k určité harmonizaci duševní činnosti. Když se někdo kýve půl dne a ještě se u toho mlátí do hlavy, je to určitě k zamyšlení, ale pokud to u Vaší dcery byla jen reakce na ten školní stres a po skončení stresu to (téměř) vymizelo, nedělala bych si s tím starosti.
Pro Vás z toho plyne informace, že dcera je asi citlivější a v budoucnu je potřeba opatrněji postupovat v situacích předvídatelného stresu - stěhování, změna školy, obtížné zkoušky, vztahy...
Když si přečtete kus téhle diskuse, uvidíte, že OCD i u dětí vypadá úplně jinak.
Je samozřejmě na Vás, jak chcete postupovat dál, ale já bych to nechala být.
Hodně štěstí a radosti s dcerou!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.psychotesty.psyx.cz - Nejlepší online PSYCHOTESTY: test typů osobnosti, EQ test, test duševních poruch

www.velka.zlutasova.cz - Online programy PROTI DEPRESI, ÚZKOSTI A MINDRÁKŮM

Reagovat

OCD

David 25.říjen 2014 23:17:48
Dobrý den manželka trpí OCD již 7 let ale pořád se něco k tomu přidá hlavně to že nedokáže se sama napít ani najíst já musím vše připravit ochutnat nebo si loknout první zda to není otrávený a posledních pět měsíců dělá to že nesmí vidět věci sama musím je vidět také když jedem v autě tak je to dost obtížné protože musím koukat i tam kde ona má strašně moc nutkavé myšlenky zkoušíme léky ale ty moc nezabírají bere Olanzapin mylan 5mg a Mirtazapin mylan 7.5mg ale zatím to moc nejde manželka neumí udělat nic bezemne vše si fotí mobilem pořád se ujištuje nebo musím několikrát opakovat stejnou věc prosím o radu jaká léky by mohli pomoci mé manželce děkuji
Reagovat

re. OCD

Admin PhDr. Michaela Peterková 4.listopad 2014 14:41:15
Davide,
já jako psycholožka toho o lécích zas tolik nevím. Ale jestli se Vaše manželka léčí jen léky, a nechodá na psychoterapii, tak je to velká chyba. Najděte nějakého kognitivně-behaviorálního terapeuta, seznam je například na cskbt.cz/
Pokud jde o léky, tak superzkušený je pražský psychiatr Oldřich Vinař. Ale základ je podle mě co nejrychleji začít s psychoterapií (pozor na rozdíl mezi poradenstvím a terapií).
Hodně štěstí!
Michaela Peterková

Zajímavé odkazy:
www.psychotesty.psyx.cz - Nejlepší online PSYCHOTESTY: test typů osobnosti, EQ test, test duševních poruch

www.velka.zlutasova.cz - Online programy PROTI DEPRESI, ÚZKOSTI A MINDRÁKŮM

Reagovat

 

Online poradny zde na psychowebu fungovaly déle než 4 roky a za tu dobu jsem zodpověděla skoro 1800 dotazů.

Všechno hezké ale musí jednou skončit:)

Poradny jsou nyní uzavřené (důvod jednoduchý - čas). Ale můžeme se nadále ve virtuálním prostoru potkávat, vypisuji online otevřené dveře.

V zodpovězených otázkách možná najdete i odpověď na to, co trápí Vás - určitě na ně mrkněte!

PhDr. Michaela Peterková




Psychoweb.cz doporučuje psychotesty:

Test emoční inteligence
Dokážete komunikovat s druhými, umíte správně odhadnout, jak se cítí? Vládnete svým emocím nebo ony ovládají vás?


Test typů a poruch osobnosti
Jaké je celkové zaměření vaší osobnosti? Nemáte některé vlastnosti příliš silně nebo naopak příliš slabě vyvinuté?


Test psychických poruch
Dělá vám starosti vaše psychika? Chcete pomoci odhadnout, jak jste na tom s duševním zdravím?


Sociální test osobnosti
Jaké máte předpoklady pro kvalitní a trvalé vztahy s druhými lidmi? Umíte je vytvářet a dokážete si druhé udržet?


Test profesní orientace
Na jakou školu nebo práci se hodíte? S jakou profesí ladí vaše osobnost?


Test výkonu a motivace
Snažíte se, ale výsledky se nedostavují? Co vám brání v úspěchu a výkonu?


Test paměti
Jak funguje vaše paměť? Jak dobří jste v zapamatování a vybavení?


Test mentální výkonnosti
Myslí vám to pružně, rychle a bezchybně? Neselháváte v pozornosti? Necháte se snadno rozhodit?


Základní test osobnosti
Jaký je základ vaší osobnosti? O co se můžete opřít a co vám naopak komplikuje život?




 
 

© psychoweb.cz 2009-2016 Všechna práva vyhrazena. Jakékoli kopírování, další zveřejňování a šíření jakýchkoli textů, obrázků, fotografií, zdrojových kódů nebo jiných částí webu je bez písemného souhlasu zakázáno. Kontakt | Reklama | Podmínky použití | Seznam literatury      

Doporučujeme weby: Partneři | Deprese | Schizofrenie | Sebevražda | Psychotesty | Angličtina | Hypnóza | Test paměti a IQ v akci | Psychologie barev | Syndrom vyhoření | Psychotesty pro řidiče |
Psychotesty k policii | Psychologie - poradna | Nevěra | Seznam psychologů | Relaxace ke stažení | Testy a psychotesty | Test partnerského vztahu | Jak se zbavit úzkosti a deprese | Kurzy psychologie online | Psychoterapie | Přijímačky na psychologii | SEO webu sledují SEO nástroje.cz |